pattern.blogg.se

-Mönstermorsan.

Flyttstädning

Publicerad 2012-08-05 18:37:00 i Flytt

För någon vecka sen började vi ta oss ann flytten på riktigt, vi har till exempel försökt "rädda" köksväggen, utan goda resultat, katternas kloande syns oavsett, men i och med det togs allt ner i köket, och jag saknar det. Nu är det kalt och trist, den blåa färgen blir kall i sin ensamhet. Köket brukade vara favoritrummet, men nu är det riktigt riktigt trist.
 
 
På tal om köket så blev gårdagens kvällsnöje *host* att rensa ur skafferiet. Det har under det senaste året luktat mögel, i de nedre hyllorna där inne -och jag har letat och letat. Men inte hittat vart lukten kom ifrån, så min slutsats hitentills har varit att det är den extremt dåliga ventilationen i lägenheten som spelat oss ett spratt. Men icke! För längst in, längst ner i skåpet låg det en totalt ihopskrumpnad påse med tre år gamla potatisar/kompost. Förstår inte hur man lyckats MISSA DET innan. Förutom det så hittade jag en halv påse kikärtor som gick ut i juni 2007, det vill säga lite mer än två år och några månader innan vi flyttade hit, hur går det ihop?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

Textilstudent och småbarnsmorsa som flyttar från Stockholm till Borås.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela